Το έργο της αεροφωτογράφισης των περιοχών Πάρνηθας και Πηλίου που πρόσφατα επλήγησαν από τις πυρκαγιές, ανατέθηκε στη Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού με σκοπό τον προσδιορισμό των κατεστραμμένων περιοχών και την κήρυξή τους ως αναδα- σωτέες. Η Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού είναι ο μόνος δημόσιος φορέας που διαθέ­τει τον ανάλογο εξοπλισμό για εκτέλεση τέτοιων αποστολών, ήδη έχει ολοκληρω­θεί η αεροφωτογράφιση των περιοχών της Πάρνηθας, Πηλίου και της Αγιάς Λάρισας και έχουν συνταχθεί τα πρώτα φωτομωσαϊκά των περιοχών αυτών.

Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθη­καν ειδικά αεροσκάφη C-12R/AP της Αεροπορίας Στρατού. Τα αεροσκάφη αυτά διαθέτουν όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για την εκτέλεση αποστολών αεροφωτογράφισης. Η επιχειρησιακή απαίτηση για την απόκτησή τους προ­έκυψε έπειτα από τη συμπλήρωση του κύκλου ζωής των αεροσκαφών U-9E AEROCOMMANDER που μέχρι το 1999 είχαν αυτήν την αποστολή. Παραλήφθη­καν δύο αεροσκάφη αυτού του τύπου από την Αεροπορία Στρατού το φθινόπω­ρο του 2003 με απευθείας πτήση από το Κάνσας των ΗΠΑ και τη συμμετοχή ελλη­νικών πληρωμάτων. Εντάχθηκαν στη δύ­ναμη του 4ου ΤΕΑΣ και επιχειρούν από το Α/Δ των Μεγάρων.

Πρόκειται για δικινητήρια αερο­σκάφη αμερικανικής κατασκευής με δυνατότητα μεταφοράς 6 επιβατών και φορτίων. Κατασκευάζονται από την εταιρία RAYTHEON – BEECHCRAFT και φέρουν τον τελειότερο εξοπλισμό που τους δίνει τη δυνατότητα να πετούν σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου πλη­ρώντας τις προδιαγραφές που έχουν θέσει οι διεθνείς οργανισμοί. Διαθέτουν συμπιεζόμενη καμπίνα, οροφή πτήσε­ως 35.000 πόδια, σύστημα διαχείρισης πτήσης (Flight Management System), αποκριτή με MODE S και έχει δυνατό­τητες πτήσεως σε εναέριο χώρο RVSM (Reduced Vertical Separation Minimum). Επιπρόσθετα έχουν εγκατασταθεί όλες οι συσκευές που απαιτούνται για την ανάληψη και εκτέλεση της στρατιωτικής αποστολής τους (συσκευές επικοινω­νιών, IFF κλπ).

Στη διαμόρφωση της αεροφωτο­γράφισης τοποθετείται ο εξοπλισμός αποστολής (mission equipment) που αποτελείται από τη φωτομηχανή RMK- TOP της εταιρίας CARL-ZEISS γερμανι­κής προελεύσεως, το σύστημα ηλεκτρονι­κών υπολογιστών που είναι απαραίτητο για τη διαχείριση της φωτομηχανής και του φωτογραφικού προϊόντος (Airborne Sensor Management System-ASMS) και διαμορφώνονται δύο θέσεις εργασί­ας κατά την πτήση για τους φωτοναυτί- λους. Στην περίπτωση αυτή το πλήρωμα αποστολής αποτελείται από 2 χειριστές του αεροσκάφους, 1 ιπτάμενο μηχανικό και 2 φωτοναυτίλους που προέρχονται από τους Αξιωματικούς της Γεωγραφι­κής Υπηρεσίας Στρατού.

Κατά τις δύο περιόδους αεροφωτο­γράφισης (καλοκαιρινούς μήνες) λήφθη­καν πάνω από 11.500 αεροφωτογραφίες και διανύθηκαν περισσότερα από 25.000 ναυτικά μίλια στον ελλαδικό χώρο. Οι αεροφωτογραφίσεις αφορούσαν τις πε­ριοχές της Μακεδονίας – Ηπείρου – Θεσ­σαλίας – Στερεάς Ελλάδας – Κυκλάδων – Δωδεκανήσων – νήσων Ανατολικού Αιγαίου για την αναθεώρηση και επικαι- ροποίηση των υφιστάμενων χαρτών σε όλες τις κλίμακες. Επίσης λήφθηκαν ειδι­κά, αεροφωτογραφίες των παραλίων των νησιών του Αιγαίου για τον προσδιορισμό του αιγιαλού και τις αλλαγές που έχουν επέλθει λόγω της αλλαγής της στάθμης της θάλασσας. Το έργο αυτό διατίθεται για εκμετάλλευση σε οποιονδήποτε ενδια­φερόμενο με προφανή το αποσβεστικό αποτέλεσμα της επένδυσης της αγοράς των αεροσκαφών.

Οι αποστολές των C-12 όμως δε σταματούν εδώ. Όπως στις πρόσφατες καταστροφές έτσι και στο παρελθόν χρησιμοποιήθηκαν τα υπόψη αερο­σκάφη για την αεροφωτογράφιση των περιοχών της Ραφήνας, της Χαλκιδικής και της Αρεόπολης Λακωνίας που επλή- γησαν από αντίστοιχες καταστροφές. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν για την αεροφωτογράφιση της περιοχής του Γραμματικού μετά τη συντριβή εκεί του αεροσκάφους της εταιρίας ΗΛΙΟΣ και συνέβαλαν, έτσι, στο έργο της επι­τροπής διερεύνησης για τις συνθήκες της πτώσης του. Η προσφορά στο κοινωνικό σύνο­λο των C-12 της Αεροπορίας Στρατού είναι καθημερινή με τήρηση ετοιμότη­τας για εκτέλεση πτήσεως με σκοπό τη μετακίνηση εξειδικευμένου ιατρικού προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων και μοσχευμάτων σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ. Έχουν ήδη εκτελεσθεί με επιτυχία αποστολές αυ­τού του είδους. Παράλληλα, στα πλαίσια της στρατιωτικής τους αποστολής συγκα­ταλέγεται η ταχεία μετακίνηση της πολιτικοστρατιωτικής ηγεσίας και επι­τελών σε αεροδρόμια στον ελλαδικό χώρο και στο εξωτερικό. Τα C-12 της Αεροπορίας Στρατού έχουν μεταφέρει το ελληνικό εθνόσημο σε αεροδρόμια όπως της Μασσαλίας, της Ρώμης, της Νάπολης, της Βενετίας, της Λάρνακας, της Πάφου, της Σόφιας, του Βουκουρε­στίου, των Τιράνων, του Σαράγιεβου, της Τούζλας, της Πρίστινας και αλλού.

Η Αεροπορία Στρατού με τα μέσα που διαθέτει, συμβάλλει σημαντικά στην επαύξηση των επιχειρησιακών δυνα­τοτήτων των ενόπλων δυνάμεων αλλά παράλληλα προσφέρει ανάλογο έργο στο κοινωνικό σύνολο χάρις την προ­σπάθεια, την ικανότητα και την αποτελε­σματικότητα του προσωπικού της.

Κύρια Χαρακτηριστικά

  • Χώρα προέλευσης: ΗΠΑ
  • Έτος εισόδου στο ΣΞ: 2003
  • Χρήση: Άεροφωτογραφικό
  • Εταιρεία κατασκευής: BEECHCRAFT
  • Κινητήρας: 2 Χ PT6A-41 PRATT & WHITNEY
  • Ισχύς κινητήρα: 2 X 850 HP
  • Διάμετρος έλικος: 8 FT, 2,5 IN
  • Μήκος ατράκτου: 43 FT, 10 IN
  • Ύψος: 15 FT, 0,5 IN
  • Πλάτος: 54 FT, 6 IN
  • Βάρος κενό: 7894 LBS
  • Μικτό βάρος: 11200 LBS
  • Ακτίνα δράσης: 1710 MILES (NAUTICAL)
  • Μέγιστη οροφή πτήσης: 35000 FT
  • Μέγιστη ταχύτητα: 285 MPH (KNOTS)
  • Αυτονομία: 7,5 HRS £ Πλήρωμα: 3 (2 χειριστές και 1 μηχανικός)
  • Δυνατότητα φορτίου: 6 επιβάτες

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.