Αιτήσεις-Παράπονα

Αιτήσεις

Οι οπλίτες που επιθυμούν να αναφέρουν αίτημα ή γεγονός στην αναφορά του Λόχου το απόγευμα της προηγουμένης ημέρας αιτούνται από τον Αρχιλοχία του Λόχου να τους γράψει στο βιβλίο αιτήσεων και αναφορών. Ο Διοικητής Λόχου λαμβάνει γνώση του αιτήματος προ της πρωινής προσκλήσεως από το βιβλίο αιτήσεων και αναφορών και ενημερώνεται σχετικά από τους αντίστοιχους Αξιωματικούς και τον Αρχιλοχία.

Ο Διοικητής Λόχου ακροάται κάθε αιτήματος ή γεγονότος που επιθυμούν να αναφέρουν οι οπλίτες ή παράπονο και αποφασίζει εάν η λήψη αποφάσεως ανήκει στην αρμοδιότητα του και στη δικαιοδοσία του, ή αναγράφει αυτό με τη γνώμη του στην ΗΚΑΛ προκειμένου να λάβει γνώση και απόφαση η Διοίκηση της Μονάδος.

Συνιστάται οι ακροάσεις παραπόνων να λαμβάνουν χώρα κατά την πρωινή πρόσκληση του Λόχου και όχι ιδιαιτέρως εκτός εάν συντρέχει σοβαρός λόγος.

Παράπονα

Κάθε στρατιωτικός δικαιούται να παραπονεθεί, αν θεωρεί, ότι αδικήθηκε από κάποια διαταγή, που του δόθηκε ή από κάποια ενέργεια ή μέτρο των προϊσταμένων του. Πρέπει όμως προηγουμένως να υπακούσει και να συμμορφωθεί πλήρως με τη διαταγή ή τα μέτρα, που λήφθηκαν, με εξαίρεση την εκτέλεση πραξικοπήματος όπως αυτό αναφέρεται στο άρθρο 11 παράγραφο 11 του ΣΚ 20-1. Χωρίς τον παραπάνω όρο δεν γίνεται δεκτό το παράπονο του, και έχει ακέραιη την ευθύνη εξ αιτίας της ανυπακοής.

Αναστολή εκτελέσεως διαταγής ή εκτίσεως ποινής για εξέταση παραπόνων, απαγορεύεται.

Επιτρέπεται η υποβολή μόνο ατομικών παραπόνων. Απαγορεύεται η υποβολή παραπόνων από ομάδα στρατιωτικών που ενεργούν κατόπιν συμφωνίας, έστω και αν οι αναφορές παραπόνων υποβάλλονται χωριστά. Η πράξη αυτή συνιστά το ποινικό αδίκημα της ομαδικής απείθειας.

Κάθε παράπονο υποβάλλεται ιεραρχικά. Κάθε υπέρβαση ιεραρχίας για υποβολή παραπόνων τιμωρείται.

Τα παράπονα υποβάλλονται εντός 15 ημερών από τότε που ο παραπονούμενος έλαβε γνώση της διαταγής ή της ενέργειας με την οποία νομίζει ότι αδικείται, εκτός εάν διαφορετικά καθορίζεται από άλλες διατάξεις.

Στην διατύπωση του παραπόνου του, γραπτά ή προφορικά, ο παραπονούμενος οφείλει να εκφράζεται με τον σεβασμό που αρμόζει και να εκθέτει μόνο τα περιστατικά που συνιστούν το παράπονό του, αποφεύγοντας χαρακτηρισμούς και κρίσεις περί των προσώπων των ανωτέρων του.

Ο Διοικητής, ο οποίος δέχεται το παράπονο, το εξετάζει εντός έξι εργασίμων ημερών και εάν διαπιστώσει ότι είναι βάσιμο, ικανοποιεί τον παραπονούμενο. Εάν κρίνει ότι είναι αβάσιμο, εξηγεί τους λόγους, για τους οποίους το παράπονο του είναι αβάσιμο. Σε περίπτωση κατά την οποία ο παραπονούμενος δεν πείθεται, ο Διοικητής υποβάλλει το παράπονο του στον αμέσως προϊστάμενο του, για να κριθεί αυτό στον επόμενο βαθμό. Το παράπονο δύναται να κριθεί μέχρι τρίτου βαθμού. Η απόφαση αυτού που θα κρίνει σε τρίτο βαθμό είναι τελεσίδικη, και αν ο παραπονούμενος εξακολουθεί να επιμένει σ’ αυτό τότε τιμωρείται από αυτόν, που έχει το δικαίωμα τρίτου βαθμού κρίσεως.

Σε κάθε Μονάδα πρέπει να τηρείται βιβλίο εξετάσεως παραπόνων, όπου αναγράφεται η ημερομηνία εγγραφής, το παράπονο και η απόφαση της Διοικήσεως.

Η απόκρυψη από κάθε ανώτερο, οποιουδήποτε παραπόνου που του υποβλήθηκε σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, έχει σαν συνέπεια την επιβολή ποινής σε αυτόν. Επίσης απαγορεύεται αυστηρά σε κάθε ανώτερο να μη δεχτεί ή να απορρίψει παράπονα υφισταμένου του, που έχουν σχέση με το πρόσωπο του.

.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s